dinsdag 9 september 2014

Bospeen uit de oven

Ik vind worteltjes best lekker, maar gewoon gekookt in water vind ik ze wat saai. Geroerbakt met suiker of honing zijn ze al een stuk lekkerder, maar het lekkerste vind ik ze uit de oven. Het is ook helemaal niet veel werk, je kunt gewoon de oven al het werk laten doen. Het ziet er vrolijk uit én ... kids will love it!
In dit voorbeeld heb ik bospeen en aardappeltjes tegelijk in de oven gedaan.
©Carolien Boogaard fotografie (instagramfoto)

Benodigdheden:

- bospeen
- aardappels in stukken gesneden
- (olijf)olie
- tijm gedroogd of verse
- kruidnagels naar smaak (ca 4)
- laurierblaadjes naar smaak (ca 2)

Bereiding:

Maak de bospeen allemaal ongeveer even dik. Snijd de aardappels in gelijke stukken. Leg beiden op een bakblik bekleed met bakpapier of in een schaal. Zorg ervoor dat de groente goed besprenkeld is met olie (ik gebruik hiervoor een bakkwastje en smeer ze daarmee in). Groente waar geen olie op zit wordt niet gaar! Bestrooi met de kruiden naar eigen smaak.
Verwarm de oven voor op 200 graden en bak de groenten in ongeveer een half uur gaar. Lekker met drumstick of worstjes.

Tips:
- groenten die niet ingesmeerd zijn met olie worden niet gaar.
- varieer met groenten, je kunt bijvoorbeeld ook bietjes en uien gebruiken.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Bedankt voor je reactie!